gaza: ketakutan mereka

hikmah kejadian di Gaza adalah: signal dari ALLAH. supaya umat Islam sedar, walaupun kita ramai, tapi kita lemah. kita tak bersatu. tak caya? cuba masuk mana2 kampung, lihat di kampung tue katakan ada 14 orang veteran, sekurang-kurangnya mesti ada 3 puak di kalangan 14 orang veteran. yang ni orang tok sidang, yg nie orang penghulu, tak ngam dengan tok sidang, yang tok sidang punya geng tak ngam dengan timbalan pengerusi surau yang ke-3. yang di jabatan2 tiap2 hari khamis pakai baju batik pula, ada 20 orang dalam satu organisasi, tetapi ada 4 team! team A baik dengan ketua pengarah, team B pula baik dengan timbalan ketua pengarah 1, timbalan ketua pengarah 1 tak ngam dengan ketua pengarah, ketua pengarah pula baik dengan timbalan ketua pengarah 2, maka team timbalan ketua pengarah 1 tak baik dengan team timbalan ketua pengarah 2. sumber: link
boikot McD. tukar selera kepada burgerbakar sekarang. eh?
kita sama-sama doakan mereka di sana ya..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments :

Liyaa Mf said...

Sambil membantu, sambil fikir apa sebenarnya reason ia perlu berlaku. Sure, ada sesuatu yg Allah nak tunjukkan kan? Samaada kita dapat baca ataupun tidak je.

Thanks sharing! Baca tu, jadi bertambah clear :D

oshinz said...

Liyaa Mf:
btul tu. kena sentiasa muhasabah diri dengan kejadian macam ni. bersyukur sangat malaysia ni aman daripada bom segala tu..