sayang gigi

gadis: ha awak.. hari tu awak cakap dengan saya, awak nak pakai braces kan? kawan saya dah pakai braces, lepas tu dia cakap dia kena korbankan gigi dia. tapi tak banyaklah. cuma empat batang gigi je.
jejaka: ha.. empat batang gigi? kenapa kena cabut banyak sangat nih?!
gadis: entah. kawan saya cakap, doktor kata sebab nak tarik gigi-gigi yang terkeluar dari landasan tu berada di atas landasan yang sebenar. so bila dah cabut empat batang gigi tu, barulah ada ruang untuk gigi yang ditarik tu.
jejaka: tapi kenapa sampai empat? banyak kot. kalau tak cabut tak boleh ke?
gadis: kalau tak cabut, macammane nanti susunan gigi tu nak cantik?
jejaka: yelah, tapi saya tetap tak faham kenapa kena cabut gigi banyak-banyak macam tu. (-_-")
gadis: (-_-") nanti awak pergi klinik tu, tanya doktor tu sendiri ya. consultation lima hinggit je pun.
jejaka: emmpphhh.. cancel niatlah macam tu. saya sayang semua gigi saya.
alololo.. sayang gigi lah pulak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments :

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

kena la cabut wahai jejaka..kalau tidak nnt macamana gigi nak bergerak ke belakang..hehe..sayang gigi sama macam sayang duit la eh? or sayang gigi sebab sayang sakit? hik3

*apa mummy dok merepek ni? ok lah sila buat2 paham naa!tata!

sarah mohamad said...

Memang kena cabuttt. Adik saya pakai braces. 4 batang kena cabut. Sekarang dah elokkk =P

::Aja:: said...

aja nak kawen tau dpn dh..xsesuai la pakai braces.kan kene pakai at least 2 tahun.huhu.

Mak Beruang said...

lima hinggit je consultation? bior betik? hehe.

ala kalau akak pakai braces mesti kena cabut 10.