tahan nafas


gadis a: u, bangun. i dah nak gerak balik kampung ni. kawan i dah sampai.
gadis b: oh.. okay u. [bangun sambil gosok biji mata]. hati-hati jalan. nanti dah sampai beritahu eh.
gadis a: okay.. [hulur tangan untuk bersalaman].
gadis b: u jaga diri baik-baik tau. [sambil laga pipi].
gadis a: u pun..

kata-kata itu diikuti dengan satu pelukan erat. sekali. agak lama. dan diulang untuk kedua kali. pelukan kedua sama erat dengan pelukan pertama. bila pelukan itu terlerai. air mata gadis a jatuh juga. tapi gadis a kesat laju-laju dan terus sarung kasut. gadis b laju je cakap; "eh, u janganlah nangis, nanti i pun nangis gak weh. haha. nanti kirim salam semua tau". gadis a sambut kata-kata itu dengan senyuman dan terus melangkah pergi sambil tangannya melambai. gadis b tahan nafas supaya airmatanya tidak jatuh untuk saat itu..

p/s: good friends never say goodbye. remember?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 comments :

Rapunzeel Cikilolo said...

sekejap je kan balik kampung??

semoga bertemu kembali...

:)

oshinz said...

Rapunzeel Cikilolo:
kalau sekejapan, takdelah emosi terlebih macam ini rupe rapunzeel oiii.. geli pulak rasa kalau pisah kejap pun nak nanges bagai. tak rocklah kan.. next pertemuan tu yang kita taktahu bila ya.

oshinz said...

tak macholah kalau pisah sekejap pun nak touching segala bagai.

next pertemuan tu kita tak tahu bila ya. moga panjang umur, murah rezeki, bertemulah kembali. In Sha Allah.

=D

Rapunzeel Cikilolo said...

ooo

biase la kan sahabat bertemu dan berpisah...

semoga teruskan hidup dengan baik-baik ye

:)

oshinz said...

Rapunzeel Cikilolo:
yeah.. akan disampaikan pesan itu kepada gadis a dan juga gadis b.

[az azhari]™ said...

alaa.. nangis karang! *kesat air mata*

oshinz said...

[az azhari]™:
hikhik.. takyahlah nangis. nanti baby kuar kuat nangis kang haru tau.

holloh holloh.. nah tisu. kesat hingus tu.

cha said...

ni novel ke oshinz? huhu

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

*kesat air mata* sigh!


yupp! good friends never ever ever say goodbye..dia kata 'i syg u ketat2' saja..hik3

* simpan semua kenangan yang ada kay! =D